Ingin sentiasa update dengan KL wear..just drop ur email here guys..thanks:

Delivered by FeedBurner

Saturday, January 9, 2010

TEKNIK CUKURAN HEBAT WAJAHMU LEBIH BERSIH, LICIN DAN SEGAR


Bercukur dengan teknik yang betul, produk berkualiti dan penjagaan wajah selepas bercukur akan membantu anda mendapatkan hasil cukuran yang sempurna, selain mengelak terjadinya razor burn atau razor bumps. Cukuran yang kemas dan sempurna diikuti dengan pencuci wajah dan produk pelembap after shave yang sesuai. Agar kulit anda sentiasa sihat dan segar, dan ia menjadi rutin kebanyakan lelaki setiap pagi. Sempena tahun baru ini, tampillah dengan wajah yang lebih bersih, segar dan sihat. Pasti ramai gadis mula terpikat denganmu.

7 TIP BERCUKUR PERLU TAHU
Sebelum memulakan cukuran setiap pagi, pastikan anda ketahui beberapa tip atau panduan bercukur dengan betul. Cukuran lebih licin dan kulit menjadi lembut. Cuba amalkan selalu.

1.Scrub wajah anda dengan lembut mengggunakan losyen scrub wajah. Scrub ini membantu menanggalkan sel kulit mati, mengeluarkan ingrown hairs dan dapat mengurangkan razor burn.

2.Bercukurlah selepas mandi atau selepas wajah dicuci dengan air suam. Air suam dan stim membantu melembutkan kulit serta rerambut. Tunggu 20 minit sebelum bercukur. Selain waktu pagi, selepas bersenam juga waktu sesuai untuk bercukur. Peluh yang keluar membuka liang roma dan lembutkan rerambut.

3.Gunakan mata pisau cukur yang baru dan tajam. Jika anda menggunakan pencukur elektrik, pastikan anda membersihkannya dengan kerap. Sebelum memulakan cukuran, basahkan kulit pada bahagian yang ingin dicukur dengan krim atau gel pencukur. Pastikan krim atau gel itu meresap ke dalam kulit untuk beberapa minit sebelum bercukur. Cara ini dapat melembutkan rerambut dan mengurangkan keradangan kulit.

4.Pastikan juga anda bercukur mengikut arah rerambut tumbuh dan bukan secara berlawanan. Bercukur berlawan arah boleh menyebabkan keradangan kulit, ingrown hair dan kulit menjadi gatal.

5.Bilas pisau cukur setiap kali selepas cukuran. Apabila pisau cukur dipenuhi dengan rerambut, cukuran menjadi tidak begitu licin dan risiko untuk mendapat masalah keradangan kulit lebih tinggi.

6.Cuci wajah hingga bersih dengan air sejuk selepas anda selesai bercukur bagi membuang lebihan krim atau gel pencukur. Ini bertujuan untuk mengelak penutupan liang pori dan mengurangkan keradangan kulit.

7.Sapukan pelembap wajah atau losyen aftershave untuk membantu melembutkan kulit dan mengurangkan kemunculan razor burn pada kulit. Biasanya jenis kulit berbeza akan bertindakbalas pada resapan gel, losyen,krim, balm dan aftershave. Pelembap yang mengandungi Aloe Vera berkesan pada apa jua jenis kulit.

No comments:

Post a Comment

Powered By