Ingin sentiasa update dengan KL wear..just drop ur email here guys..thanks:

Delivered by FeedBurner

Friday, April 30, 2010

NatGeo Amazing Picture ~ Must Watch!


Look at the camels closely first and then read the message below.














This is a picture taken from directly above these camels in the desert at sunset. It is considered to be one of the best pictures of the year. When you look closely, you can see that
the camels are the little white lines in the picture. The black images you see are just the shadows!

LOOK ONCE MORE. YOU CANNOT BELIEVE IT, RIGHT?

Gempar: Kanopi Solat Jumaat Melambung Naik Ke Atas Bumbung Masjid Ketika Para Jemaah Sedang Sembahyang Zohor Dekat Kuantan Petang Semalam !

Gempar: Kanopi Solat Jumaat Melambung Naik Ke Atas Bumbung Masjid Ketika Para Jemaah Sedang Sembahyang Zohor Dekat Kuantan Petang Semalam !

[]


KUANTAN, 15 April [10.20 am] - Penduduk Taman Pasdec Makmur, Indera Mahkota dekat sini panik dan gempar apabila melihat tiga buah kanopi berada di atas bumbung masjid taman berkenaan. Kejadian berlaku ketika beberapa orang jemaah sedang menunaikan solat Zohor di masjid berkenaan (Masjid Al-Makmur). Sungguh mengejutkan, apabila tiga buah kanopi yang bersaiz 20' x 20' tiba-tiba melambung naik ke atas bumbung masjid berkenaan. Sebelum ini kita pernah mendengar satu cerita kubah masjid melayang diudara, seperti yang berlaku di Indonesia. Namun, kini kejadian aneh berkenaan berlaku pula di kawasan ini. Beberapa orang saksi yang ditemui juga terkejut dan tergaman dengan kejadian itu. Menurut seorang saksi yang tidak mahu namanya dikenali berkata "Saya sendiri amat pelik dengan kejadian ini, dan menganggap ia adalah satu amaran dari Allah SWT sebenarnya. Apatah lagi kanopi yang berat itu boleh melambung naik ke atas bumbung masjid dan kakinya mengadap ke langit. Kanopi yang biasanya hanya boleh diangkat dan dipindahkan oleh 5 hingga 10 orang itu tiba-tiba naik ke atas bumbung. Bukan satu kanopi, tetapi tiga kanopi sekali yang terangkat naik ke bumbung !!" katanya. Biarpun ada pihak yang mengatakan, kanopi tersebut terangkat akibat putaran angin puting beliung. Namun, masalahnya ketika kejadian cuaca amatlah baik sekali dan tiada tanda-tanda hujan, ribut, berangin atau sebagainya. Malah, kedudukan masjid berkenaan juga agak terlindung kerana terdapat bangunan lain di sekitarnya seperti bangunan KAFA, KRT dan sebagainya.


[] []
Kiri, kedudukan tapak asal kanopi yang kini kosong selepas ia terangkat
[] []
Bukti, kanopi tersebut berada dalam keadaan teratur dan tidak pun koyak


"Jika angin puting beliung berlaku, sudah pasti kanopi-kanopi gerai berhampiran juga akan terangkat sama. Ini tidak, kain kanvas kanopi itu pula tidak terkoyak dan berada dalam keadaan baik. Bukankah ini sesuatu yang mustahil. Malah, kanopis itu naik serentak pula ke atas bumbung dan keadaannya juga teratur tidak ada yang patah, bengkok atau sebagainya. Saya menolak kemungkinan tersebut berdasarkan keadaan tapak yang tidak ada kesan ribut dan puting beliau. Saya syak sudah pasti ada sesuatu yang tidak kena dengan masjid berkenaan dan harus diperbetulkan" kata seorang saksi. Sementara itu, seorang jemaah masjid berkenaan pula berkata kemungkinan kejadian misteri dan aneh itu berlaku akibat kesilapan dan kealpaan pihak AJK masjid terhadap beberapa perkara yang menjadi persoalan dikalangan penduduk setempat. "Imam pernah mengumumkan memohon sumbangan untuk membina bumbung baru bagi kemudahan jemaah bersolat jumaat setahun yang lalu. Kos yang diperlukan anggarannya sekitar RM50,000. Maka ramailah jemaah yang menghulurkan sumbangan bagi tujuan tersebut dan difahamkan wang tabung masjid kini telah melebihi RM60,000 sebenarnya. Namun, sehingga ke hari ini pembinaan bumbung baru itu ditangguhkan dan hanya kanopi sahaja yang diletakkan untuk menampung jemaah yang berlebihan itu. Keraguan timbul dikalangan pemberi sumbangan, malah ada yang kecewa dengan apa yang berlaku. Tambahan pula, majoriti AJK baru masjid itu kini adalah terdiri dari kalangan orang UMNO. Maka itulah syak wasangka itu timbul" katanya.



Ramai juga penduduk yang tidak mengetahui kejadian itu sebenarnya. Tambahan ia berlaku ketika waktu tengahari ketika masing-masing sibuk dengan urusan seharian. Tinjauan kami juga mendapati kejadian ini amat mengejutkan sebenarnya. Apatah lagi kanopi tersebut berat dan tidak mungkin boleh terangkat tanpa ada bantuan dari sesiapa. Malah, jika dibawa 30 orang pemuda yang gagah-gagah sekali pun, mungkin tidak dapat untuk menaikkan ketiga-tiga kanopi terbabit dalam keadaan baik seperti apa yang berlaku. Apakah ini satu musibah dari Allah SWT yang mahu supaya AJK masjid berkenaan lebih berhati-hati dalam menguruskan aktiviti keagamaan di situ. Kami difahamkan, semenjak penyokong UMNO menguasai masjid itu maka banyak aktiviti agama yang telah dihalang dan dibatalkan. Malah, majlis-majlis tazkirah dan ceramah yang telah sedia ada juga telah ditiadakan, atas alasan ia menghasut. Menurut seorang jemaah lagi "Saya amat yakin, apa yang berlaku adalah untuk memberi pengajaran kepada AJK terbabit yang dilihat cuba mengawal aktiviti masjid mengikut selera mereka tanpa merujuk kepada kehendak agama Islam itu sendiri. Menyekat dan menghalang majlis agama diadakan jelas sekali merupakan satu perbuatan zalim dan khianat. Alasan yang diberikan ialah penceramah berpolitik, sedangkan apa yang disampaikan itu berlandaskan Al-Quran dan Hadis. Jika beginilah keadaannya maka saya yakin banyak lagi kejadian pelik akan berlaku di masjid itu selepas ini" katanya.

Bang Nak Hair Dryer~ :)



Ish ish ish..xsangka husband die nie cmnie kuikui kui pape pun its jus a joke keyh :) peace out

Gambar-gambar semasa kemalangan arwah achik spin..AL-fatihah~

Takziah KL wear ucap kan kepada keluarga arwah achik spin..hilang lah slaha seorang penghibur negara,artis negara yg berkaliber..ape2 pun KL wear berharap keluarga achik spin sentiasa tabah dan setiap kejadian pasti ada hikmah nya~ Al-fatihah















Perhentian Bas Serata Dunia


USA
GERMANY
holland
Brazil
FINLAND
UAE
ITALY
Dubai
france
CHINA
south africa
BELGIUM
MALAYSIA :)

Hanging Train~ WOWzer!













Waaa Lawa dowh permandangan tempat nie,kat mane nie tp KL wear xdapek n sure kan tp pape pun..cuba u guys tgk pix ats nie.. x cam bahaya ke lalu atas org2 tgh jalan 2...haiyaaaa kalo terlepas one skru n terjattuh xtau la ape nak cakap...tp KL wear ase mesti train nie di maintain kuat2 lah...so dat x membahayakan penumpang dh or sekeliling hee...n nasib bek belom ade lagi kat malaysia...kalo ade ...u guys nak naik x ? :D heee

PENGHINAAN AL-QUR'AN OLEH DENMARK









Lihatlah apa yang di lakukan oleh org DENMARK terhadap Al- QUR’AN….betapa mereka membenci dan menghina Islam, sehingga kitab suci kita diperlakukan sebegitu rupa….Masyaallah terguris hati ini…. Haruskah kita membiarkan sebegitu saja… Dimana rasa KASIH dan CINTA kita pada ALLAH, bila kalamnya yg SUCI dihina sebegitu rupa… Masihkah ada setitis iman dan hasih kita kpd ALLAH dalam jiwa kita… Jika jawapannya YA..Marilah kita sama-sama melakukan apa yg terdaya kita lakukan dgn memboikot semua barangan dan produk-produk keluaran DENMARK sebagai BUKTI kepada penyataan iman dan kasih kita kpd ALLAH, bila bertemu dgn ALLAH di akhirat kelak. Moga ALLAH akan memelihara kita di AKHIRAT kelak dari azabnya yang amat dahsyat dan pedih..AMIN…..


p/s ey Denmark nie mmg melampau la...aku pun xtau apsal diorang benci membenci nie....xabis nak gelar kite org islam as terrorist la,pengebom la,pembunuh la,ape la...melampau tol tp yg plek we all nie mcm endah x endah je biloe ade orag nak memperlekeh kan agama kita..mane semangat jihad u all? cheee..hurm tp ptt x kite berperang kalo dh situasi die cmnie? bcoz ape yg kl wear dh tgk mcm melampau sgt2..astagafirrullah al azim.pape pun u all tgk la dulu pix bwah nie...cmne kebencian dey all terhadap kite...


SEE WHAT'S HAPPENING IN DENMARK !


Translation:

If you have Imaan, as from today boycott products of Denmark ….your Imaan is very important and valuable…..

You can live without these things but without Quran there is no life.


ape nak jadi la...and ade satu lagi...kalo u guys ade facebook try usha page ALLAH is a PIG!..ni KL wear ase bala2 si denmark gak buat nie...yg bodoh nya...dalam page nie boleh plak si page ni..assume yg ...kte org islam mmg xpnah tgk ALLAH kan..so diorang cakap mayb ALLAH u all berbentuk BABI..siot tol la mat salleh bengong burit besa nie kuikui..semoga ALLA turun bala kat diorang lah amin~

Junior Miss World











Haaa nie KL wear nak bwak u guys usha sket..slama nie asik tgk miss world yg besa2 je kan...kekekeke now tgk plak junior miss world..mseh kcik g kot..kalo dh besa kompom cantik gak kan..tp pape pun....aku pun xtau pape...jus usha je la yek xD



keke comel kan diorang :)
Powered By