Ingin sentiasa update dengan KL wear..just drop ur email here guys..thanks:

Delivered by FeedBurner

Saturday, January 9, 2010

Kata Tiz Zaqyah (Nur Kasih) Mengenai Lelaki Pilihannya~ guys check it out!!



Meletup namanya setelah memegang watak gadis alim dalam drama Nur Kasih. Lakonannya yang berkesan itu bagai memukau setiap penonton. Memulakan langkah awal kerana minat dan sekadar mahu mencuba, dia hadir ke uji bakat untuk menjadi pelakon setelah tamat persekolahan. Tidak sangka terpilih dengan watak kecil dalam sebuah drama bersiri, sehinggalah berjaya dengan tawaran demi tawaran yang mendatang. Kini dia semakin dikenali ramai. Itulah Siti Zaqyah Abd. Razak atau lebih dikenali dengan nama Tiz Zaqyah. Hadir ke sesi fotografi baru-baru ini bersama seorang teman biasa, nyata dia seorang yang mudah bekerjasama. Mari kita lihat pula pandangannya tentang lelaki…

Pandangan tentang lelaki kini?
Saya berpendapat lelaki kini berfikiran sangat terbuka, mudah diajak berbincang, mempunyai wawasan dan bersemangat tinggi. Ini menjadikan mereka lebih matang untuk memimpin diri, keluarga, masyarakat dan negara.

Sifat lelaki yang anda sukai?
Sudah pasti seorang yang simple, boleh memimpin, mempunyai karakter yang positif dan saya menyukai lelaki yang agak konvensional dan tradisional.

Lelaki yang bagaimana anda tidak gemari?
Seorang yang tidak berpendirian dan tiada pegangan hidup bukan lelaki yang menjadi pilihan saya. Mereka perlu berani dan bertanggunjawab!

Tarikan fizikal pada lelaki?
(Sambil tersenyum) Saya suka lelaki yang berwajah manis, mempunyai bentuk tubuh yang mantap, sawo matang, tinggi dan botak. Saya tidak suka lelaki berambut panjang.

Fesyen lelaki pilihan?
Saya suka lelaki dengan t-shirt, jeans,sneakers dan gaya ranggi.



Komen anda memilih lelaki yang lebih muda sebagai teman hidup?
Lelaki yang lebih muda bukanlah pilihan jika saya ingin mencari teman hidup. Ini adalah kerana saya menggemari seorang yang lebih matang. Bagi diri ini, saya perlukan seorang yang boleh menjadi pemimpin dan bukan saya yang perlu menguruskan segala hal. Setidaknya, lelaki itu perlulah bezanya dari dua hingga lima tahun dari saya. Tidak terlalu tua..

Warna seksi bagi anda dan lelaki?
Saya menggemari warna hitam kerana ia kelihatan seksi dan elegan. Kelab Bola Sepak kegemaran?
Saya merupakan penyokong utama Chelsea!

Jika tiada penggambaran drama apa yang anda lakukan?
Saya lebih suka duduk di rumah, membaca novel dan menonton TV. Saya juga gemar melukis wajah potret wanita dan kini sedang berlatih menambahkan kemahiran untuk melukis wajah lelaki pula.

Kereta idaman anda?
Saya masih belum mempunyai lesen memandu kereta tapi saya mengidam untuk memiliki sebuah BMW M6.

Destinasi percutian idaman anda?
Setelah ke Perancis, Itali dan Jordan saya teringin sekali ke New York. Saya ingin melihat dengan lebih dekat gaya hidup di kota metropolitan itu. Juga mahu mengenali budaya dan masyarakat di sana. Malah saya juga cukup teruja dengan fesyen dan butik-butik pakaian paling terkini semuanya terdapat di sana. Saya juga suka tempat-tempat yang bersejarah dan yang penting boleh membeli-belah!

No comments:

Post a Comment

Powered By