Ingin sentiasa update dengan KL wear..just drop ur email here guys..thanks:

Delivered by FeedBurner

Thursday, March 11, 2010

Kasut Unik




INDUSTRI fesyen pada hari ini cukup berani mempraktikkan rekaan busana mahupun sepatu yang unik dan pelik. Biarpun bukan semua produk yang dihasilkan itu untuk dijual tetapi penggemar dan pemerhati fesyen mahu sesuatu yang berbeza.

Ini bukan omongan kosong kerana segala-galanya terbukti sepanjang Minggu Pertunjukan Fesyen Kasut Hong Kong 2010. Para tetamu yang hadir tergamam, terpegun dan terpukau seketika.

Barisan pereka fesyen yang terlibat dalam menjayakan pentas fesyen hari itu bukan sahaja berjaya mempamerkan kehebatan menghasilkan busana menarik sebelum ini, malah mereka bijak mencipta konsep kasut yang unik.


Bagi pereka terkenal dari China, Guo Pei yang pernah mereka busana pelakon jelita Zhang Zi-Yi, dia cuba bereksperimen dengan tapak kasut berasaskan kayu. Konsep kasutnya yang menyerupai kasut roda ais menarik perhatian umum khususnya bahagian tapak kasut yang sengaja dilubangkan dan dihiasi dengan ukiran motif flora.

Pada bahagian atas kasut pula diceriakan dengan hiasan batu permata dan manik-manik berkilau. Persoalannya di manakah kasut sebegini sesuai digayakan? Barangkali jawapannya di pentas fesyen atau parti bertema.

Pereka Pau Ting Yan juga tidak ketinggalan mempamerkan kreativitinya mereka sepatu unik. Korset wanita Inggeris berenda cuba diaplikasikan pada bahagian luar kasut.

KASUT tumit tinggi yang mengambil konsep berenda rekaan Pau Ting Yan.

Pastinya kasut sedemikian akan menjadi rebutan golongan wanita yang gemarkan gaya vintaj atau ingin meniru fesyen watak filem Moulin Rouge.

Sementara itu bulu merak yang memiliki daya tarikan dan keunikan tersendiri telah mempengaruhi pereka Yip Chi-Chung. Kasut rona hitam ciptaannya tidak kelihatan suram kerana diserikan dengan hiasan bulu burung merak manakala hujung kasut pula dilekatkan dengan bulu burung kombinasi warna putih dan kelab

No comments:

Post a Comment

Powered By